Thursday 23 August 2012

Boys Over Flowers (B.O.F)


Synopsis :-

Ketika menyampaikan cucian kering pelajar, Geum Jan Di menyelamatkan kehidupan seorang pelajar banyak dibuli, Lee Min Ha / Lee Ji Ha, di sekolah yang paling berprestij di Korea Selatan. Tindakan beliau tidak lama lagi menjadi awam dan mendedahkan buli dalam sekolah, yang membawa awam untuk pergi terhadap empayar Shinhwa. Untuk menyenyapkan perhatian orang ramai, Jan Di ditawarkan biasiswa renang ke Sekolah Tinggi Shinhwa yang dia enggan tetapi keluarganya memaksa dia untuk menghadiri.

Pada hari pertama beliau di Shinhwa, Jan Di belajar F4 terkenal dan pemujaan pelajar lain 'dan penetapan dengan kanak-kanak lelaki dalam kumpulan. Gu Jun Pyo, Yoon Ji Hoo, So Yi Jung, dan Song Woo Bin adalah anak-anak yang terkaya dan paling berkuasa dalam Shinhwa dan Korea Selatan. Selepas itu, mereka menggunakan kuasa mereka untuk mengganas lemah pelajar atau orang-orang yang mereka tidak suka. Jan Di, bukannya kagum, menjadi marah dan fantasizes tentang dihadapi Gu Jun Pyo, pemimpin dan pengasas banyak perbuatan membuli. Beliau keuntungan keberanian untuk berhadapan dengannya apabila seorang kawan, Oh Min Ji, sengaja tumpah ais krim pada kasutnya dan dia menuntut gadis menjilat ia dimatikan. Jan Di mempertahankan rakan dan cubaan beliau sebab dengan permintaan zalim Jun Pyo. Beliau enggan lembut dan menuntut beliau untuk menjilat sendiri. Pemangku seperti dia akan menjilat, dia selekoh ke bawah tetapi shoves aiskrim sendiri di mukanya. Marah dengan ini, Gu Jun Pyo mengisytiharkan perang pada Jan Di dan menggalakkan pelajar-pelajar lain untuk membuli beliau. Jan Di, bagaimanapun, adalah tahan, enggan memohon maaf kepada Gu Jun Pyo, dan berdiri dengan keputusan beliau untuk melawan beliau.

Ironinya, Gu Jun Pyo, setelah tidak pernah berdiri, mula membangunkan perasaan untuknya. Dia cuba tidak berjaya untuk menarik kerana beliau perlahan-lahan mula menghabiskan lebih banyak masa dengan Jun Pyo dan kawan-kawannya. Tetapi Jan Di mempunyai perasaan terhadap Ji Hoo. Ji Hoo daun Bagi Paris, sejak Jan Di menjadikan dia sedar bahawa jika dia mahu mempunyai hubungan yang serius dengan Min Seo Hyun, dia telah menjadi dekat dengan beliau.
Jan Di mengajar Jun Pyo bahawa wang tidak boleh membeli segala-galanya dan untuk mempunyai rakan-rakan yang sebenar, dia sendiri mesti sebenar atau menggunakan hatinya, tetapi Gu Jun Pyo masih tidak memahami mengapa seseorang seperti Jan Di harus benci dia.
Gu Jun Pyo mengisytiharkan ke sekolah, Jan Di adalah teman wanitanya. Walaupun dia mengisytiharkan ia, Ji Hoo tiba kembali dari Paris. Jun Pyo whisks Jan Di, F4, dan kawan Jan Di terbaik, Ga Eul, off New Caledonia. Dan untuk kegusaran Jun Pyo, Jan Di dan Ji Hoo tertarik antara satu sama lain. Satu malam, Ji Hoo ciuman Jan Di. Jun Pyo lihat, dan dia meletus dalam kemarahan mengamuk ke arah mereka.
Jun Pyo meninggalkan pulau itu. Apabila kumpulan kembali ke Seul, Jun Pyo anounces bahawa Ji Hoo akan diusir dari F4 dan bahawa dia dan Jan Di kedua-duanya akan diusir dari Sekolah Tinggi Shinhwa. Tetapi disebabkan oleh beberapa kaum yang kakak Jun Pyo tua, Gu Jun Hee, orgiizes bagi mereka dan hakikat bahawa Jun Pyo tidak boleh membiarkan pergi Jan Di, mereka membentuk.

Seperti cerita berlangsung, Jun Pyo jatuh lebih mendalam cinta dengan Jan Di dan dia belajar bagaimana untuk membuka dirinya untuk cintanya juga.

Kawan Jan Di terbaik, Ga Eul sering mendapati dirinya di tempat yang sama sebagai Yi Jung. Walaupun dia mendapati dia menarik, dia mulanya marah dengan keangkuhan beliau. Satu hari, Yi Jung mendapati Ga Eul menangis selepas dia dibuang oleh teman lelakinya. Beliau menasihatkan beliau untuk membiarkan dia pergi, dan kemudian, untuk membuat dia berasa lebih baik, Yi Jung mengambil beliau untuk mempunyai make-over. Kedua-dua pergi ke kelab di mana bekas dia menghadiri. Yi Jung berpura-pura untuk berada dalam cinta dengan Ga Eul untuk membuat bekas dia cemburu. Beliau memberikan beliau selendang beliau dan berjalan rumahnya, mengatakan bahawa jika mereka pergi untuk bertindak, bahawa mereka harus bertindak sehingga akhir. Selepas ini, Ga Eul mendapati dirinya kejangkitan dengan Yi Jung. Pada Hari Valentine, dia menunggu di luar rumahnya, merancang untuk memberinya coklat. Beliau muncul dengan dua gadis di tangannya dan di atas mejanya, dia sudah mempunyai puluhan coklat dari gadis-gadis lain. Ga Eul kecewa, jadi Yi Jung mengingatkan beliau bahawa malam mereka di kelab itu adalah hanya sesuatu perbuatan, dan ia bukan salahnya jika dia mengambil ia terlalu serius. Yi Jung berasa buruk, dan memberikan Ga Eul kek dan bunga, apabila dia tersilap difikirkan ia adalah hari jadinya. Kedua-dua menjadi mesra lagi.

Seperti cinta mula berbunga antara Jan Di dan Jun Pyo, ibu Jun Pyo mendapati mereka dan difikirkan tidak sesuai. Dia tidak segala-galanya dalam kuasa beliau untuk menjaga kedua-dua selain, walaupun mengatur perkahwinan untuk Jun Pyo. Ahli-ahli F4 yang lain dan Ga Eul cuba untuk membawa mereka kembali bersama-sama. Yi Jung dan Song Woo Bin datang dengan beberapa rancangan, tetapi mereka gagal. Mereka beralih kepada Jadi Yi Jung dan Ga Eul berpura-pura untuk pergi pada tarikh yang palsu, yang gangguan Jan Di kerana dia tidak mempertimbangkan Yi Jung cukup baik untuk rakannya. Dia mengikuti dua sekitar dengan Jun Pyo di sisinya, memastikan Yi Jung merawat Ga Eul sewajarnya. Pada mulanya, rancangan mereka berjaya tetapi kerana ibu Jun Pyo, hubungan mereka menjadi tegang lagi.

Selepas tarikh mereka, Ga Eul mendapati diri mereka jatuh untuk Yi Jung lagi. Yi Jung merasakan dengan cara yang sama, tetapi dia tidak boleh membawa dirinya untuk mengakui, disebabkan keraguan dalam cinta sejati. Selepas bercakap dengan gadis pertama Yi Jung tersayang, Ga Eul mengaku Yi Jung bagaimana dia merasakan tentang dirinya dan meminta jika dia akan pergi pada tarikh yang sebenar dengan dia. Dia menolak dia, mengatakan dia tidak kini gadis bagus, bodoh perempuan, atau perempuan disambungkan kepada kawan-kawannya. Beliau kemudian mengubah fikirannya, dan mengambil dia keluar, walaupun dia menghabiskan semua masa beliau mengabaikan Ga Eul, dan bercakap dengan wanita lain. Selain itu, Yi Jung mengambil Ga Eul kepada bapanya dan memberitahu beliau sehingga kini beliau. Tarikh mereka berakhir dengan Ga Eul membuang air di muka Yi Jung, tetapi Ga Eul masih membantu Yi Jung untuk mendapatkan selamat rumah apabila dia terlalu mabuk untuk melakukannya sendiri.

Faktor-faktor lain menyimpan timbul sebagai anggota lain kumpulan itu jatuh cinta dengan Jan Di (yang merupakan Yoon Ji Hoo dan dalam sentuhan nasib, Jun Pyo hilang ingatan). Seorang gadis bernama Jang Yu Mi yang berada di hospital yang sama di mana Jun Pyo terhad, mengambil kesempatan daripada beliau untuk membuat dia jatuh cinta dengan dia. Geum Jan Di tidak pernah memberi untuk Jun Pyo ingat cintanya kepada beliau, walaupun reenacting perbuatan bekas dia mengingkari. Dalam usaha parit terakhir untuk membantu Jun Pyo mengembalikan ingatan, dia jatuh di kolam renang membiarkan Jun Pyo mengenangkan cintanya untuknya. Pada tamat pengajian Jan Di, Jun Pyo mencadangkan kepada beliau pada kereta kabel di Menara Namsan mana tarikh pertama mereka telah diadakan. Gu Jun Pyo memberitahu Jan Di yang dia perlu untuk belajar di luar negara untuk menetapkan masalah mengenai Shinhwa. Jun Pyo meminta Jan Di menemaninya sebagai isterinya tetapi Jan Di enggan kerana dia juga mempunyai rancangan untuk masa depan beliau menjadi doktor. Kedua-dua bersetuju tetapi Jan Di memberitahu Jun Pyo bahawa dia akan menunggu selama 4 tahun pada satu syarat - "lelaki benar-benar menakjubkan" jika Jun Pyo datang kembali sebagai

Cerita ini berakhir empat tahun kemudian dan mendedahkan apa yang berlaku kepada pelakon utama - Yi Jung datang kembali dari Sweden di mana beliau akan mengadakan pameran seni lukisnya dan lawatan Ga Eul, yang menjadi guru tadika. Ji Hoo dalam tahun terakhir sekolah perubatan dan dibuka semula klinik Datuk beliau. Woo Bin ditunjukkan sebagai gembira, tetapi kerjayanya tidak pernah disebut di dalam cerita. Akhir sekali, Geum Jan Di pergi ke pantai berhampiran Universiti dia telah menghadiri, untuk melihat Jun Pyo. Beliau kemudiannya bercadang untuk Jan Di tetapi jawapannya masih soalan penonton di kalangan kita kerana apabila Jan Di adalah kira-kira untuk menjawab - Ji Hoo, Yi Jung dan Woo Bin tiba mengatakan bahawa mereka membantah cadangan itu kerana Jun Pyo dan Jan Di tidak meminta kebenaran mereka terlebih dahulu ... dan mereka hidup aman damai.


Para Pelakon :-

Hye Sun Koo as Geum Jan Di

Lee Min Ho as Jun Pyo

Kim Bum as So Yi Jung

Kim Hyun Joong as Ji Hoo

Kim Joon as Song Woo Bin

Kim So Eun as Chu Ga Eul 



Scenes dalam BOYS OVER FLOWER








*Kalau dah tengok drama nie gerenti tak boleh tidur . Mesti asyik nak sambung tengok .






No comments:

Post a Comment